Nike Kvinders Luft Zoom Elite 8 Løbesko Rio Krikand / Hyper Turkis qeOb7F

B01LN52KW6
Nike Kvinders Luft Zoom Elite 8 Løbesko Rio Krikand / Hyper Turkis qeOb7F
  • mesh
  • importeret
  • gummisål
  • aksel måler ca 2,9 fra bue
  • asymmetrisk lace-up lukning
  • intern hælkappe hjælper låse hælen på plads
  • let vatteret tungen og krave
  • åndbart stof foring giver en stor in-sko føler
Nike Kvinders Luft Zoom Elite 8 Løbesko Rio Krikand / Hyper Turkis qeOb7F Nike Kvinders Luft Zoom Elite 8 Løbesko Rio Krikand / Hyper Turkis qeOb7F Nike Kvinders Luft Zoom Elite 8 Løbesko Rio Krikand / Hyper Turkis qeOb7F Nike Kvinders Luft Zoom Elite 8 Løbesko Rio Krikand / Hyper Turkis qeOb7F Nike Kvinders Luft Zoom Elite 8 Løbesko Rio Krikand / Hyper Turkis qeOb7F
Vendersgade 4, 3. sal 1363 København K. +45 5388 1200
af Tommy Hilfiger Kvinders Hansun Kørestil Dagdriver Sort gTkE9y

0 Alternativ køb en måneds gamepass til 59 ;) ...

af Mkkm Gennemsigtige Høje Hæle Sko En Af ​​foråretskvinder PF4vJwL

0 Men det står umiddelbart ikke rigtig nogen steder i din an ...

nyeste kommenterede
af Clarks Kvinders Brise Havet Flipflop Ny Tin Syntetisk KfZPnQ

Jeg søger Doom 2 i den store boks version i ok stand ...

af Dc Mænds Evan Smith Tx Skate Sko Trækul W1aZM

Down and out in Paris and London.. Orwell's første skriv fra ...

af Carmillah

Fedt at du fandt det! ...

af Nike Lebron Xii Mænds Basketball Sko Hyper Turkis / Sort / Metallic Kølig Grå / Hyper Crimson qV3j2M

10/52 Shantae ½ Genie Hero karakter 8/10 timer: ca. 7t 47m J ...

af GamerAcer

Jeg har selv haft lignende problemer med lyden til mit set-u ...

Bugatti Damer 422291305050 Høj Sneaker Lyser248;d rose / Metallisk v9XJwN
af Dc Mænds Torstein Mørk Chokolade ofjmxYF

Slutningen var noget nær det eneste, jeg syntes var dårligt ...

af Skechers Til Arbejde Kvinders Dlites Skridsikker Pooler Arbejde Sko Sort Præget Læder / Trim IMlMA0h7

glem ikke at man kan få 15 måneders PS plus for 12 måneders ...

Flere forumindlæg >
medlemmer redaktionen
af barcano

I'm Still Here - Af John Rzeznik Jeg må nok hellere sige at ...

af Søren Svanhof

Som følge af titlen, vil blog-serien tage udgangspunkt i fem ...

af Magnus Groth-Andersen

Et lille sjovt billede, som jeg snublede over på internettet ...

af Reebok Kvindernes Ros Workout Tr Træning Sko Stål / Elektrisk Fersken / Sort / Hvid 44MSA0CG

Jeg synes ganske enkelt der er noget råddent ved den måde sp ...

Porcelænshaven 18A, 2. sal, 2200 Frederiksberg

+4538153599

kp.dbp@cbs.dk

Uenighed – kan opfattes som noget negativt og farligt for effektiv og legitim varetagelse af almennyttig virksomhed, noget der kan føre til handlingslammelse og i sidste instans til alles krig mod alle. Omvendt kan der argumenteres for nytten af kritisk debat mellem forskellige synspunkter og konfliktende interesser. Sådanne udvekslinger kan i sig selv ses som almennyttige – knyttet til et beslægtet begreb, der har en meget mere positiv klang: pluralisme.

Blandt alt det, der ikke er enighed om, og som i en konfliktsky kultur sjældent diskuteres, er der heller ikke enighed om, hvad der skal forstås ved pluralisme. Som ideal om tolerance over for anderledes tænkende har forestillinger om pluralisme historisk eksisteret i flere udformninger. En tidlig britisk variant betegnede et koloniseret samfund, hvor forskellige folkegrupper levede ved siden af hinanden. Amerikanske fortolkninger har givet sig udslag i dyrkelse af det føderale og forskelligartede i modsætning til en centraliseret enhedsstat. Pluralistiske normer kan mere alment vendes imod flertalstyranni og sigte mod at give plads til minoritetsgrupper. I aktuelle diskussioner om multikulturelle værdier i civilsamfundet genfindes denne variant, der i høj grad giver anledning til uenighed af politisk art – især i et etnisk set relativt homogent samfund som det danske.

Pluralisme kan imidlertid også betegne uenighed om virkelighedens beskaffenhed. I givet fald søges ikke efter den altomfattende og indiskutable enighed (monisme) og tænkes heller ikke i gensidigt udelukkende modsætninger (dualisme). Antagelsen er i stedet, at forhold og handlemuligheder i menneskeverdenen kun kan erkendes ved inddragelse af mange forskellige perspektiver.

Den grundlæggende præmis er altså, at folk er forskellige. De både ser og værdsætter noget forskelligt. Det, der opfattes som almennyttigt af den ene, kan ses som egennyttigt af andre. De er uenige og har måske også forskellige interesser. Diskussion mellem repræsentanter for forskellige standpunkter og perspektiver kan så fungere som en kritisk metode til at få sager alsidigt belyst og forstå de bagvedliggende konflikter om spørgsmål, hvor der ikke antages at eksistere ét sandt svar, som man for eksempel ville kunne finde frem til ved hjælp af videnskabelige metoder. Gennem åben og civiliseret uenighed kan der ifølge denne logik søges enighed om, hvad sagens kerne er, eller i det mindste enighed om, hvad der er uenighed om. Og der kan fra sag til sag skabes mulighed for kompromis.

Et kompromis indebærer gensidige indrømmelser mellem stridende parter med henblik på at opnå en aftale om en mindelig løsning i forbindelse med en konkret sag, hvor der er uenighed. Det kan imidlertid også anses for kompromitterende at indgå i kompromiser. Særligt hvor parterne bekender sig til konfliktende ideologier, kan det ses som svigt – der kan være skadelige for ens gode navn og rygte – i forhold til principielle standpunkter.

At kompromittere sig kan endog opfattes som lig med at prostituere sig. Den status får kompromiset i sammenhænge, hvor enhver konflikt opfattes som udtryk for en ideologisk kamp mellem det gode og det onde. Her ses ikke andre muligheder end total konsensus versus total konflikt. I sidste ende antages der kun at være plads til ét synspunkt, som alle må blive enige om. Danmark beskrives ofte som et konsensussøgende samfund. Det kan ses som udtryk for en sådan tendens, at den kommission, som i 1982 udformede en betænkning om fondsvirksomhed, udtrykkeligt undlod at forsyne begrebet om almennytte med en fast og entydig definition – man ville undgå at skabe uenighed. På den anden side kan det også ses som udtryk for en pluralistisk og kompromissøgende tradition, at en officiel kommission vælger at lade et centralt, politisk begreb stå åbent for overvejelser fra sag til sag. Hvilket selvfølgelig forudsætter, at der faktisk føres en løbende, kritisk og uforfærdet diskussion – især hvis der er uenighed om det almene og nyttige.

En risiko ved et konsensussamfund er netop, at man ikke vedligeholder diskussioner af denne art. Den tyske socialpsykolog taler i den forbindelse om tavshedsspiralerdet vil sige emner, der ikke tematiseres i den offentlige debat af frygt for konsekvenserne af uenighed. Andre taler om politisk korrekthed som en slags selvcensur i den offentlige debat. Uden pluralisme – og fordomsfri debat om samme – risikerer vi at påtvinge civilsamfundet ensrettende opfattelser af det almennyttige og det gode liv. Det kan let skabe vold, vrantenhed og civil ulydighed som udtryk for underliggende interessemodsætninger, der holdes nede i overdreven frygt for uenighed.

Se også: Borgerinddragelse og Offentlighed

CBS Center for Civilsamfundsstudier

Kontaktdetaljer

Footer

Værd at vide

IA Sprog

Vibevej 9-11 2400 København NV
Skechers Kvinder Parallelflette Sandaler Sankt Hans Sort Og Sort sort JwgoBwPqmJ
Anne Klein Sport Kvinders Camrynne Stof Kile Pump Lys Pink MNjyKS
Nye Balance M134 Mænds Løbesko Blå dYrMj

Åbningstider

Reception/administration er åben: Mandag-torsdag: 9.00 – 21.00 Fredag: 9.00 – 14.15

Telefontider

Mandag-torsdag: 9.30 – 12.00 og 14.00 – 19.30 Fredag: 9.30 – 14.00